första listan

9 april, 2007

på tobias uppmaning så listar jag här mina favoritlåtar (för tillfället, såklart)

  1. grace kelly – mika tre känslor dominerade första lyssningen: glad, kär och måste ha! köpte skivan straight away, något jag egentligen aldrig gör nuförtiden.
  2. don’t stop me now – queen favoritqueen.. hörde någons svenska version när jag städade på muséet, utanför teatern.. skitbra
  3. first of the gang to die – bästaste morrisseylåten I say. very summer – 06.
  4. divine – david & the citizens bästa låten från mycket bra skiva, samt första låten de spelade på trästockfestivalen -04, damn vad längesen det är.
  5. much too much – anna maria espinosa från rosa – the movie. fin, spelas knappt men finns som download/singel på cdon.com. tror jag måste köpa den snart.
  6. minnen av aprilhimlen – håkan hellström yeah I’m a sucker for romance.. ^^


Det var det.

2 Responses to “första listan”

  1. Robert Says:

    Wohoo, go Queen, go!!

    Har jobbat på en topp 10-lista över de bästa låtarna någonsin, men jag har funderat på den sen förra sommaren utan att bli klar. En ”för stunden”-lista kanske vore ett lämpligare projekt även för mig :-P

    Grace Kelly är f.ö. både min och Marias favvolåt för tillfället också.

  2. Anonymous Says:

    undra vilken låt som blir very summer -07 :)


Kommentera

