okej

6 februari, 2009

3korrsemikol3b jag måste nämna det här också, språknörd som jag är; det är semikolonets dag idag!

varför inte fira med att lära oss att använda det korrekt? seså!

tillägg: välformulerad regel från Lotten ”Det som står framför semikolonet ska vara en fullständig sats och det som står efter semikolonet ska vara en fullständig sats och de två satserna ska ha med varandra att göra.” Såja.

3 Responses to “okej”

  1. Spiderchick Says:

    haha ja jag kanske ska ha en spiderfest då…

  2. Robert Says:

    Semikolon är troligen mitt favorittecken; det har det varit sedan jag läste Hemsöborna första gången.

  3. Tuss Says:

    Robert: Well done! :D


Kommentera

