piece of me (x 41)

10 april, 2009

är det nåt inlägg som ska vara ego så är det det hundrade, right? om jag hade haft fler läsare (vilket jag dock inte efterfrågar, obs!) hade jag väl haft en frågestund istället, det är poppis har jag hört. men nu frågar och svarar jag alldeles själv istället.

så: en helt random ihopplockad lista, som är lång som en hyllning till långfredagen, kan vi säga…

höger- eller vänsterhänt: höger

humör just nu: skeptisk (se bild längre ner)

favoritgodis: mjölkchoklad

äter inte: kött från djur som kan (kunde) gå

äter: fetaostbagel på bibliotekscaféet

vanligaste färg på dina kläder: svart, lila, grå

kläder just nu: träningskläder

musik just nu: laleh – simon says, på p3

vad sa du senast: ‘hejdå’ till johan, i onsdags. inte träffat nån mänska sen dess, men har förmodligen småpratat med edgar och fiskarna. vetefan vad jag säger till dom… ‘skärp er’, kanske. och så pratar jag med mig själv, men lyssnar inte.

sommarplaner: jobba några veckor, slöa några veckor, oroa mig för saker, läsa utomhus, hoppa studsmatta..?

fisk eller badkruka: jag badar om jag inte riskerar att frysa ihjäl av det… och om jag precis har smort in mig med solskyddsfaktor tusen så badar jag helst inte på ett tag.

antal kuddar i sängen: två

favoritväder: vindstilla

instrument du spelar: tvärflöjt, men låtsas kunna gitarr också

morgon- eller nattmänniska: morgon, lätt

bästa film: tala med henne

senaste film: thumbsucker

vad köpte du senast: förutom mat: en massa strumpbyxor och leggings… vårkänslor you know

samlar på: strumpbyxor tydligen. sorterade dem idag, har så sjukt många!

ser du dig själv som tolerant mot andra: hmm ja. iaf mot barn och främlingar.

hur många barn vill du ha: alla. eller två.

bio eller promenad: promenad till bion

största svaghet: fritt för tolkning? svag för: fika. dålig på: prata. mina naglar är ofta svaga och går av dessutom.

bra på: att städa (yes, det är det enda!)

vill jobba med: barn eller språk eller båda

chips, morötter eller godis: kakor!

har du pojkvän: hahaha… as if

tänker du någonsin tatuera dig: ja, en vacker dag lär det ju hamna en sköldpadda nånstans på min hud

stökigt eller välstädat: noga städat faktiskt, utom i diskhon

anser du att du är stark: nej

är du allergisk: ja, mot nåt slags pollen och en katt vid namn gobi

röker du: inte nykter, och det är bara då det räknas va

brukar du sola: ibland, för värmens skull

har du en besatthet: räknas facebook?

regn eller snö: regn i luften, snö på marken

vår eller höst: höst

kaffe eller te: ja tack. bring it on.

alkohol: sött vitt vin eller söta drinkar eller söt likör… ja ni fattar

hur är vädret där du är:  slaskigt och plusgradigt

favoritplats: på en filt i gräset med min tidning och min kaffekopp

läser just nu: semantics, självkänsla och anpassning, rapporter och uppsatser, män som hatar kvinnor

nu är jag less.

en skeptisk tuss

en skeptisk tuss, modell yngre

Kommentera

