logiken i statistiken

16 april, 2009

man kan nästan ana ett seriöst inlägg här va? gör man det så har man jättefel.

jag tänkte såhär ba… vad håller ni på med? vad föranleder en besökskurva som denna? attackera sådär och nästan skrämma slag på tussen… int bra!

stats3

det knepiga är ju att jag inte kan se var alla besökare (som inte är unika, förstås) kommer ifrån, klickstatistiken förklarar bara fem besök.

stats2

så… har jag för mycket fritid nu kanske? borde jag äta lunch och gå till uni? svaret kan vara uppenbart här, jag vet inte…

för övrigt så snöar det. jättemycket. damn you, April.

One Response to “logiken i statistiken”

  1. Robert Says:

    Använder ett program som heter Peerguardian (phoenixlabs.org/pg2) som blockerar en lång lista med IP-adresser som man vet tillhör olika företag, skivbolag, myndigheter, etc. Inte världsbäst kanske, då det borde vara lätt att kringgå för företagen (listan är offentlig), men ändåå.


Kommentera

