pluggkoma

8 maj, 2009

jag knarkar kaffe, cola och choklad och finner därmed märkliga saker roliga… eller vi kan säga att det är därför iaf.

eld

från aftonbladet.se idag

kom igen, lite tokigt var det.

mitt rum är smutsigt och jag har inga dammsugarpåsar, vilket naturligtvis är mycket frustrerande för en städfröken. smuts, väck! vill jag säga. tror ni att det hjälper?

imorgon ska jag tvätta (ja, igen) och då brukar städsuget bli extra svårt. ack!

jag målar om naglarna dagarna i ända. är det ett symptom* på något?

jag känner mig frågvis idag. nu ska jag knarka vidare och se mr and mrs smith. här finns en youtube-lista som emelie thorén har gjort, och eftersom emelie är bra så gillar vi listan.

* symptom får man stava med eller utan p. jag tycker båda är fult och kommer därför att kalla det indexikalt tecken i fortsättningen.

8 Responses to “pluggkoma”

  1. Bassini Says:

    Tyko är galet bedårande. Ante hälsar tillbaka. Du har idag smått revolutionerat mitt liv. Jag har länge funderat på hur symtom stavas. Har aldrig blivit klok på det där. Nu vet jag för all framtid. Vi sitter just nu också och ser mr and mrs smith. Hon har sjukt fina tänder. Nu knullar de. Jaja. Hejdå.

  2. mrdustbag Says:

    Slut på dammsugarpåsar läser jag. Vi är experter på dammsugarpåsar och hjälper gärna till. Maila oss märke och modell så löser vi ditt problem åt dig gratis, vi bjuder dig på det. Vi kallar det nödhjälpsservice.
    Mvh,
    MrDustbag

  3. Robert Says:

    Enligt Health Sciences Centre vid Lunds Universitet, så är Symtom utan P att föredra. Dock är det ett ämne för ständig diskussion. Ungefär som vad som egentligen är en plätta och vad som är en pannkaka och vad som i såna fall en tunnpannkaka och en ugnspannkaka är.

  4. Tuss Says:

    jag älskar kommentarerna till det här inlägget!

    Robert: det är egentligen konstigt att vi fått för oss att stava det med p. det ser inte bra ut. men det är förvisso lite enklare att säga symptom än symtom… himla fonologiska regler!
    men plättar och pannkakor kan väl varenda människa skilja på, tycker man.

  5. Robert Says:

    Varenda människa… säg det till en skåning!

  6. Tuss Says:

    trodde det var det jag gjorde!

  7. Sofie Says:

    HAHAHA
    HAHAHAHA
    Allvar. Detta är ju jätteroligt.
    Eftersom jag är uppvuxen i skåne så är jag i strid om dessa jävla plättar/pannkakor då och då. Det är så jävla ointressant.
    Och detta med symtom/symptom, jag fattar inte hur det kan ha blivit så att man får stava det hur man vill men att den ena varianten är att föredra. Vilken jävla idé, liksom.
    Jag skrev den ena varianten (minns inte vilken) till en fd kompis en gång (skåning) och blev totalt utskrattad/utskälld för att jag stavade fel. Skrattar bäst som skrattar sist, men vem bryr sig egentligen?
    Shit vad det regnar ute. Sanslöst.

  8. Tuss Says:

    det är så det funkar med språk, säger språkexperten (jag). eftersom en version rekommenderas så kommer den andra att försvinna så småningom. beroende på hur envisa motståndarna är förstås :o åh, tänk om det blir stavningskrig! med lingvisterna i spetsen.

    plättgrejen är dialektal förstås, och dialekter är korrekta hur man än vänder och vrider på det. skitbra! folk kommer att bråka i all evighet med andra ord.


Kommentera

