på en onsdag

21 maj, 2009

det vill säga igår.

det dök upp en plötslig fest! och jag ska hädanefter alltid festa på vodkadrinkar för det är perfekt. cointreaupolitan is the shit. (eller egentligen cointreau + vanlig vodka + tranbärsjuice = en kompromiss!)

anyway. vi hängde i ett litet varmt rum på stipendiegränd med bra människor av alla sorter. och en hund, en kortlek och spotify. mer behövs inte. senare tokdans på trångt dansgolv på villan med arbetsterapeuter som haft sittning.

kristin ramlade på vägen dit med cykeln som hon absolut inte borde cyklat på i det tillståndet och med en cider i handen… hon fick hål på knät på nya jeansen och ropade -nej! och i samma andetag -är det trendigt?! kristin är söt. och ja, hon skämtade.

sen tokdans och näradans och ballonger ja. fint.

sen komma hem och lyssna på sorgsen musik samt festande människor utanför fönstret. visste ni att det finns en bastu i mitt hus? det visste inte jag. det är tydligen där man ska festa. nedanför mitt fönster. suck.

imorgon ska människorna här ska äta surströmming utan mig. jag är lite bitter. å andra sidan ska jag baka banankaka med allrakäraste syster. det är också fint. på lördag blir det kalas!

ballong

2 Responses to “på en onsdag”

  1. Roger Says:

    Wiiii. Ballong!


Kommentera

