yran

30 maj, 2009

nu har vi fikat.

så det är ju brännbollsyran här i umeå nurå, igår och idag. den innefattar en brännbollscup med VM-status på mariehemsängarna, galet festande här på ålidhem och lite uppstyrda aktiviteter nere på stan såsom spelningar och… ja jag vet inte om det är något annat faktiskt, jag är ju inte där utan här. jag var lite på stan igår dock. dansade på scharinska där gaiakollektivet spelade reggaeskivor på tokhög volym. jag hörde ganska dåligt när jag åkte därifrån, men det gick över. staffan hellstrand var där av okänd anledning. sen tog han sin gitarr och drog. vi sa inte hejdå.

det var ju det sista jag gjorde igår dock. innan dess festade jag inne och ute på ålidhem med en viss fröken linda och hennes väninna samt lite random killar från grannkorridoren. det var tokigt. nog om detta. jätteskönt ute iaf. jag fick kristet kaffe och bibelord och hade på mig min söta lilla klänning från h&m/fashion against aids. den är jättekort så man får ha byxor till. jade jagger har designat den, hon har säkert snygga ben.

men innan det var det ju brännboll förstås. logopederna spelade och förlorade men var himla söta och glada iaf. de spelade mot ett seriöst lag. orka.

pokemon!

pokemon!

kaninisar!

kaninisar!

logoped is the shit

logoped is the shit

kristin redo för action

kristin redo för action

mika och tom

mika och tom

fint väder på mariehem

fint väder på mariehem

så var det, i omvänd ordning.

nu började face/off på femman, det är ju nostalgi om något. jag har jordgubbar i kylen, men jag tror jag ska äta dem imorgon i solen istället. (har nämligen bestämt att det fortsätter vara soligt.)

uppdatering: laget som logopederna spelade mot, sikta på tjejen, vann visst hela tjejcupen till slut. så kan det gå.

8 Responses to “yran”

  1. Mikaela Says:

    Är det något du inte har berättat för mig? Jag ser ju gravid ut på bilden?!

  2. Tuss Says:

    haha, det gör du ju int! du har minst mage av alla jag känner nästan :D

  3. Linda Says:

    kung att du fick en bild på pokemonarna :D förresten borde du ha visat mig den ökända edgar!

  4. Tuss Says:

    ameh, det är väl bara att titta förbi och kolla in honom, här är vi inte kinkiga… :p förresten så har väl ni träffats en gång!

  5. Linda Says:

    har vi? :O

  6. Tuss Says:

    men du var väl här en gång? första lingfesten tror jag? och edgar har alltid bott här.

  7. Linda Says:

    jag tror aldrig att jag har vart hos dig..!

  8. Tuss Says:

    mystiskt! jag tänker i syne! då får du ta och pallra dig hit innan du flyttar iaf… :D


Kommentera

