the elephant in the room

4 juni, 2009

eller the sköldpadda, kanske. just nu är han dock inte in the room utan i sin (trasiga) balja.

jag har i alla fall roat mig med att fotografera mitt hem. (det tog ungefär en minut, jag har inte så mycket hem.) därför kommer nu en pedagogisk visning av mitt lilla rum.

först: hall/kök. that’s right, mitt kök är i dubbelskåpet… tro det eller ej.

DSC05421 DSC05422

observera knivstället på golvet. en spännande lösning tycker jag!

så till själva rummet.

DSC05424

where the action is! …näjabaskoja. det var sängen bara.

bredvid sängen står akvariet. det får jag fota en annan dag.

DSC05425

såhär ser det ut när den här datorn är igång, dvs sällan:

DSC05423

här sitter jag annars

DSC05429

och då ser jag det här

DSC05426

men ibland slår jag på stort och sitter… här!:

DSC05428

till sist en bonusbild på bokhyllan. jag gillar den. idag läste jag en insändare i icakuriren som sa att man inte ska ha bokhyllan över sängen, för då kan den rasa i huvudet på en så man dör. men hur speciellt skulle inte det vara då? dö av böcker! ganska så udda, I say. nåja, här är den iaf.

DSC05430

en vacker dag ska jag ha mina egna möbler istället för de här. det är samma vackra dag som jag kommer att ha ett förråd att förvara saker i. hoppas det blir snart.

9 Responses to “the elephant in the room”

  1. Sofie Says:

    Störtskönt.

  2. Jocke Says:

    En bokhylla är en spegel in i en människas själ, det viktigaste i ens hem och det första man ska kolla in när man kommer hem till en ny människa: John Ajvide Lindqvist, No Logo och Under Täcket. Mycket bra innehåll!

  3. Tuss Says:

    …analyserade du precis min själ? creepy… ;)

    förresten har jag inte läst ‘no logo’ (än), så den kan inte tas med i analysen. ta hellre ‘världens största katastrofer’ där nere till höger, det borde ge ett intressant resultat! :D

  4. Jocke Says:

    Ah, men det viktigaste är inte om man har läst dem, om man har den i bokhyllan för att man vill läsa den är det precis samma sak. :P

  5. Tuss Says:

    aha! ja det har du förvisso rätt i.

  6. Linda Says:

    coolt! du har ju fått in hur mkt som helst där!

  7. Tuss Says:

    yes! allt går om man vill ;)

  8. F Says:

    Fina bilder ^^

  9. Tuss Says:

    thank you sweetie ^^


Kommentera

