ledigheten

7 juni, 2009

sen kl 12 i fredags har jag varit helt ledig. verkligen jättemycket ledig. über, even.

fredagskvällen ägnade jag åt jagvetintevad, ledighet kanske. jo förresten, jag pysslade en stund med kortgrejerna.

lördagen ägnade jag åt att vara trött och seg, för att sedan bli snygg, åka ner på stan och äga o’learys med lingvistiktjejerna. det var fullt med fotbollsfolk där naturligtvis, men vi ägde ändå. drack vin, pratade om gud och män och framtid, hejade på sverige när vi fått klart för oss att det är vm som spelas*, och dansade. skrev på nåns fotboll gjorde vi visst också, och introducerade samma fotboll till dansgolvet lite senare. det är så man får killar till dansgolvet ska ni veta; spela lite boll så kommer de!

landslaget var förresten tokdåliga. förlora på nationaldagen, de borde skämmas. mot danskar. herregud.

idag har jag varit trött och seg (jo det är sant) och inte gjort så mycket. röstat, köpt plastpåsar och matat edgar bara. jag ska strax skärpa mig och börja packa nödvändiga ägodelar, ty jag ska åka till skeå imorgon. på listan: edgar, fiskar, dator, vin. vad mer behövs?

pinup_travel2

jag och min packning. ja, jag ska ha hatt och det ska blåsa. tar nog inte de skorna dock.

nej nu skärper jag mig. nununu. vi hörs sen.

*nu har jag fått det ännu mer klart för mig: det är kval till vm som spelas 2010. eh. visst finns det för mycket fotboll?

Kommentera

