the articulate mammal

12 juni, 2009

jag har en ny idol. han heter mikael parkvall och ser ut såhär:

han är lingvist, lärare i allmän språkvetenskap vid stockholms universitet, skribent på lingvistbloggen och författare till en av böckerna jag beställde i förrgår. utöver detta är han långhårig, språkpolis och smart. här är en intervju och här är en annan.

jag gillar språkvetenskap. typ jättemycket. det är inte klokt att jag inte fortsätter plugga det. men men, det finns säkert andra sätt att språknörda på…

5 Responses to “the articulate mammal”

  1. Linda Says:

    neeeej inte han :(

  2. Tuss Says:

    hörrudu! han är tuff. ^^

  3. Linda Says:

    men han har ju en sån attityd >_<

  4. Esbe Says:

    Om man säger så här… Parkvall är bra, på alla sätt utom som organisatör och så har han en himla överlägsen stil ^^
    Men också han är en människa, och han är lite beundrad av mig och min plan är att köpa någon av hans böcker, någon gång. Kanske.

  5. Tuss Says:

    esbe: ”lagom finns bara i sverige” är en bok jag rekommenderar, har hunnit läsa några kapitel nu och känner mig redan upplyst. hans attityd är skön! och jag älskar att veta saker.


Kommentera

