undanflykt

17 september, 2009

saker jag gör som inte är att plugga:

städar (dammsugning, dammtorkning, dammsugning igen), läser blogg, bloggar själv, handtvättar en tröja, kollar i h&m-katalogen (jag ska inte shoppa), kollar om bloggarna har uppdaterat, lyssnar på christer i p3, dagdrömmer.

saker jag planerar som inte är att plugga:

panta flaskor (jag dricker cola zero när jag (inte) pluggar), stryka gardinerna jag fick från mamma/mormor, kanske städa akvariet? springa?

litteraturseminarium om kunskap och vetenskapsteori imorgon. det känns liksom inte viktigt att vara påläst, jag kan plugga till tentan senare istället… men jag måste ändå ”göra en bild (rita, måla, dra streck) över hur jag ser på begreppet kunskap”. känns ju inspirerat. inte.

update: jag gjorde ingen av de planerade sakerna. vad duktigt, tänker ni. ja, säger jag.

Kommentera

