091013

13 oktober, 2009

det är bra med datumrubriker. ingen risk för upprepning, det kommer inte bli samma datum förrän om hundra år och då tror jag inte att den här bloggen finns kvar ändå.

ruby tuesday med melanie (safka i efternamn, låter det rimligt?) får stå för upprepningen idag istället.

idag ska jag lunchdejta mika och prata om aktualiteter. sen ska jag ha lektion i röst och tal för att lära mig att använda rösten rätt istället för fel, det är jobbigt för rösten att vara pedagog nämligen.  sen ska vi ha sökverkstad inför praktiken, vi ska ha en frågeställning att forska kring och skriva vetenskaplig rapport på detta efteråt. sen ska jag väl läsa på inför fredagens seminarium. det tar aldrig slut.

jag satte ner en luftpump i edgars akvarium för en stund sen. han har inte ätit upp den än vilket bådar gott. han äter snäckskal just nu. han borde äta algerna på sitt eget skal istället. (jag ska borsta honom ren en vacker dag, men tills vidare…)

nej nu ska jag bli snygg och sen gå till skolan. nollgradigt men soligt idag.

2 Responses to “091013”

  1. Sofie Says:

    Shit vad många du tittar in hos. Att du orkar läsa så många. Jag orkar inte ens läsa igenom namnen. Jag försökte faktiskt, men jag orkade inte. Jag gillar att du inte använder versal efter punkt. Det är ett bra sätt att spara energi. Kanske därför du orkar läsa så många bloggar? jag ska prova.

  2. Tuss Says:

    de på listan är inte ens alla.
    jag ogillar versaler. accepterar dem bara när jag skriver i word och de görs automatiskt. fast ibland när jag inte vill verka som en fjortonåring skriver jag versaler ändå iofs.


Kommentera

