091030

1 november, 2009

vi får ta det här i kronologisk ordning tror jag. först: fredagen.

efter lunch, då rapporten skulle vara inskickad vilket föranledde en hel del förvirring med diskussioner på facebook angående vem som skulle skicka den var, så tog jag med mig A till stan för en lyxlunch på café göteborg. love that place.

DSC01447

DSC01461

DSC01462

åt samma som förra gången.

när vi drack kaffe på maten ringde doktorn som tittat på min hjärna och sa att de vill titta igen, nu med kontrastmedel. det kan man ju tycka är lite oroande men det sa doktorn att det inte är, så då tror vi på det. nåt som såg ovanligt ut bara. no worries. jag kallar det mitt hål i huvudet, och mika gör likadant för de hittade nåt i hennes hjärna också, och därför tror vi att det är våra språknördscentran som är ovanligt bra bara. så är det.

sen gick vi nyätna på shoppingrunda, A köpte smink och smycken och jag algmedel, haha.

DSC01458

efter shoppingen, eller kanske mitt i, premiärfikade vi på schmäck. I like it. världens långsammaste service men stället är fint och fikat gott.

på kvällen dags för fest nr 1 av 2. nela och mika kom hit för lite förfest och vi sen vågade vi oss ända till krogen krogen för att äga lite dansgolv. det gick bra det. alla var utklädda utom vi, men vi var snygga istället. dansade och drack, träffade ingen minnesvärd, gick hem.

DSC01469

DSC01475

personen på bilden vill (mest troligt) vara anonym.

6 Responses to “091030”

  1. Robert Says:

    Dotarem wohooooO!!

  2. Tuss Says:

    medlet antar jag?

  3. Jocke Says:

    1. Schmäck har världens underbaraste stora kopp choklad med grädde och marshmallows, det vattnas i munnen bara av att tänka på det.

    2. Ser ut som Mikaela?

  4. Tuss Says:

    Jocke 1: jotack, vi vet, flera personer framför oss i kön beställde den och varje kopp tog fem minuter för den stackars kassörskan att göra. otroligt långsam var hon.

    Jocke 2: det gör det ja. ;)

  5. Jocke Says:

    Haha, men det är för att den är så underbart god, det måste få ta länge att göra den.
    Det är ju inte som att nyponsoppa heller går på ett nafs… :P

  6. Tuss Says:

    ja men! när man ställer sig i den relativt korta kön och fyra av sex framförvarande kunder beställer den så blir det jäääättelång tid att vänta på sin enkla kopp kaffe… de borde ha någon annan som tar betalt medan hon gör dem, helt enkelt. :)


Kommentera

