fyra

9 november, 2009

= antalet timmar jag har läst i undergång idag på biblioteket, effektiv tid. hann också med en spontanlunch med mika, kaffe med mig själv, facebook-i-mobilen-pauser och så. jag har läst om anasazi i chaco canyon, mayafolket i centralamerika och polynesierna på påskön. alla förstörde för sig själva så att det blev ohållbart i längden. osmart tycker jag. det läskiga är förstås att det lätt kan hända igen, eller ja det händer nu med på sina håll men när det drabbar hela jorden är det inte lika lätt att ignorera.

för att byta ämne totalt så kan jag berätta att en viss sköldpadda ägnat de senaste dagarna åt att försöka äta upp tyg/plastväxten i akvariet. han sliter lös blad, något som kräver en hel del ansträngning då de sitter rätt bra, och sen försöker han svälja dem. kan inte tänka mig att det är nyttigt. himla bråkpadda, kan han inte bara vara snäll och beskedlig nån himla gång?

DSC05461

att gömma sig under skalet – har det någonsin fungerat? mig lurar han då int!

*

kallelsen till magnetkameraundersökning har ännu inte dykt upp. av det kan vi iallafall dra slutsatsen att det inte är något akut fel i min stackars hjärna. fint så.

nu ska jag och min hjärna gå till posten ica med en liten retur till haléns (det blev fel färg), sen ska jag promenera mera. eller ska jag? det är mörkt. inte så roligt då minsann. man borde ha en hund. eller sällskap!

Kommentera

