hispaniola

12 november, 2009

så heter en ö i ett hav. den har två länder på sig, dominikanska republiken och haiti. de har varit lite dumma (eller fattiga egentligen) och använt för mycket skog. särskilt haiti. de har 1 % skog kvar, resten elände. (man kan inte vara utan skog. allt dör. tur det finns lite skog på andra sidan ön.) det kan vara helt kört för haiti, det vet man inte. för dr är det lite mindre kört men ändå ganska.

såhär roligt var det att plugga:

Ny bild

men inte bara det har jag gjort, utan flera bra saker har hänt idag. jag är så trött så jag berättar (och tänker) i punktform:

  • jag har fått kallelsen till magnetkameraundersökningen av min hjärna. den äger rum på tisdag.
  • jag har fått ett samtal från fastighets som bekräftade en lyckad övergång till lärarförbundet. människan skrattade dessutom åt mig för att jag hade så lite koll. jag kanske skulle ha berättat om mitt avloppsfel i hjärnan.
  • jag har träffat studievägledaren ingela och diskuterat min framtid. den är ljus. eller den är såhär: jag ska gå klart fritidspedagogutbildningen, sen plugga en termin till för att bli behörig lärare för 1-7 också. så lite är det som skiljer utbildningarna åt nu nämligen, två kurser! det blir bra med två behörigheter tänker jag.
  • jag har fått hem kurslitteratur för 1300 varav jag bara behöver hälften. (att jag har böckerna jag behöver är det som är bra med den här punkten.)

imorgon åker jag till skellefte efter förmiddagslektionen. siktar på 14-bussen. på lördag åker vi till lule jättetidigt för smulans konståkningstävling. jag rapporterar sen. om man vill ha en liverapport kan man kolla facebook, jag lär ju uppdatera den varannan sekund ungefär.

DSC01430

nu börjar glee på fyran. simpel underhållning för den tröttaste tussen.

4 Responses to “hispaniola”

  1. Roger Says:

    Smulan låter lite som en katt ungefär.

    Jag har gjort sån magnetröntgen på huvudet. Det var lite festligt, men man får inte ha nycklar eller små mynt i fickorna. Det är tydligen helt livsfarligt.

  2. Tuss Says:

    smulan skulle kunna vara en katt som tävlar i konståkning, helt klart.

    jag gjorde en i somras, det var då de upptäckte mitt eventuella fel. man får inte ens ha vanlig bh. eller smink! jag undrar vad som skulle hända då.
    förresten får man inte kalla det röntgen, min expertbror blir så besviken då. ;)

  3. sofie Says:

    jag har missat avloppskatastrofen i hjärnan. vad är den?
    heja C, heja C!
    coolt att jag står längst upp på din KILOMETERLÅNGA radda av bloggar. tur jag inte kallar mig zassini.

  4. Tuss Says:

    läkaren som tittat på mina bilder från i somras sa att det var nåt utflöde (?) som inte såg ut som det ska. eventuellt. de vill kolla med kontrastmedel nu för att se bättre. det är hursomhelst inget att oroa sig för sa han… och vore det det så skulle jag väl ha kollats för längesen.

    ja otroligt coolt. konstigt att ingen blogg heter nåt med a.


Kommentera

