tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen

23 november, 2009

jag har så mycket att göra.

den här kursen har så extremt dålig disposition av arbetsbörda att jag blir alldeles snurrig… i helgen var det ingenting, alltså en helt pluggfri helg mitt i allt. den här veckan är det (ännu ett) litteraturseminarium imorgon, skriva grupparbetesrapport till på torsdag som vi börjat spåna kring idag, få hemtentafrågor (5 frågor -> 10 sidor) på fredag. nästa vecka: redovisa grupparbete i en hel timme plus diskussion på måndag. skrivaskrivaskriva hela tiden under tiden.

de säger att det första året på utbildningen är jobbigast. jag hoppas att det stämmer.

utöver plugget: winnerbäck på torsdag, mary kay på lördag, fest lördag om jag ids. första advent. böckerna (stieg larsson, john ajvide lindqvist, stephen hawking, allt på samma gång). glögg? promenader. svar från röntgen? liv?

090809: jag, smulan och mixer tar sommarens sista bad. lugnet före stormen?

apropå winnerbäck så lyssnar jag på nya skivan (som heter som rubriken) på spotify. det är inte bara en låt som starkt påminner om något han gjort tidigare. svårt att undvika säkerligen, men då kanske man ska göra något annat. om man har slut på melodier. fast nä, vad negativt det blev. lasse är lasse, han får göra som han vill bara han kommer hit till umeå med jämna mellanrum och spelar kom änglar… och det gör han ju.

2 Responses to “tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen”

  1. Malin Says:

    Ha, då ligger jag kanske före dig ändå :) Jag är uppe i åtminstone 20 gånger eller nåt sånt vid det här laget ^^

    Kan säkert ses som lite, lite överdrivet men… Nää. Will Hunting är ju faktiskt bra också. Sen att jag ibland spolar förbi halva filmen för att komma till favoritavsnitten är en annan sak :P

    Jäkligt jobbigt när de lägger upp kurserna så där konstigt förresten :/ Om det är jämt tempo så är det ju betydligt lättare att hänga med som man ska. Men tydligen tycker de att det är en smart idé att se till att allt händer samtidigt istället. Lära sig stresshantering kanske är argumentet? :P

    • Tuss Says:

      haha, men jag har ju inte räknat, det kaaan ju varit 21 ggr eller nåt ;) men troligen inte.

      eller hur. alltså, det värsta är ändå att de har ändrat schemat från förra gången kursen hölls, så att schemat är lite luftigare nu! det är beyond my comprehension hur något kan ha varit ännu mer komprimerat än det nuvarande schemat.


Kommentera

