gråa dagar

25 november, 2009

lägesrapport? visst, om ni insisterar.

imorgon är det winnerbäck äntligen! som vi har väntat. jag drömde om honom inatt. han spelade, tog paus för att hugga ved och fortsatte sedan att spela. det var tigrar i snön runtomkring. jag försökte fotografera barn som aldrig stod stilla. och lite annat.

det regnar fortfarande. det finns inte en tillstymmelse till snö kvar här nu. det finns däremot julpynt i träd och buskar. det ser lite ledsamt ut utan snö omkring. det finns en gräns för hur många det-meningar i rad man kan komma undan med.

det är gott med kaffe. jag har druckit det hela dagen. jag har också handlat på ica. det är ett äventyr numera, eftersom de har flyttat och gjort om nästan allt. mjölk, frukt och pålägg är på sin vanliga plats, allt annat är någon annanstans. fel håll ska man tydligen gå åt också. det är svårt att lära om.

önskelistan är under produktion, ifall någon undrade. och ja, man får skriva sådana oavsett ålder, så nu vet ni det.

det går bra med pluggandet igen, fick bara lite psykbryt tidigare. skitskola. nu tar vi nya tag och laddar inför hemtentan. efter den är kursen över! inte för att nästa kurs verkar särskilt lovande men eh… skitsamma.

3 Responses to “gråa dagar”

  1. Jocke Says:

    I min familj är det krav på önskelista för att man ska få julklappar… :P

  2. Roger Says:

    Hahaha… Det är helt okej att skriva det meningar. Det är liksom halva grejen med en blogg. Det går bra att skriva precis som man vill. Det vill säga exempelvis kan man skriva skit jätteofta också. Det kallas visst för det fria ordet. =)

  3. Tuss Says:

    Jocke: vad fint. jag tycker att en önskelista är till stor hjälp för det mesta faktiskt. i min familj ska man inte önska sig om man inte är barn, tydligen. fast vi barn (som inte är barn) gör det ändå.

    Roger: jag gillar fria ord! fast jag vill ändå skriva lite snyggt, för det mesta. eller iallafall inte irriterande. att börja alla meningar med det skulle vara fett irri liksom!


Kommentera

