nyponbuskar

27 november, 2009

Söndermarken.

för att årets händelse ägde rum igår. lasses spelning i gammliahallen! det var… åh-så-fint. jättebra. soft. kanske lite för soft emellanåt, jag har inte riktigt samma fascination som popkidsen har för de lugnare låtarna… i alla fall inte de han valde att spela igår. jag hade behövt höra tanken som räknas eller fria vägar ut istället för t ex elegi. åh, eller ingen soldat.

trångt nere på golvet... och det här var innan lasse.

men! det var ljuvligt ändå. han spelade två låtar som jag inte hade hört live förut (plus låtarna från nya skivan dårå): söndag 13.3.99 och för dig. fina fina. få av er vet kanske att jag själv har sjungit söndaglåten inför publik på e-fyran i skellefteå. jag var 17 år. det var mycket dåligt och lite roligt. tyvärr finns det filmbevis.

men hur som helst! lasse. med långa röda håret. i två timmar. galet bra.

han som inte spelade kom änglar men som jag tycker om ändå.

andreas grega, som var förband, var ny för mig. hans ta vad du vill är bra live. inte alls samma grej på spotify, så skit i att lyssna. eller gör det om ni har bra högtalare förresten. jag har lilldatorn. andreas mikrofonstativ var en krokig pinne, tänk typ vandringsstav. det var snyggt.

jag såg fyra avsvimmade småtjejer (=övre tonåren) bäras ut under lasses gig, varav en tjej två gånger. av detta tänker jag dra slutsatsen att dagens ungdom är extremt klen! är hur som helst glad att jag hade sittplats, jag och måsta-stå-länge-på-samma-plats går inte så bra ihop… förra gången jag såg lasse fick jag sätta mig på en stol bredvid scenen för jag blev så yr av att stå. eh, jag kanske inte borde kalla någon annan för klen. det är alltså själva måstet som är grejen. jag kan stå länge egentligen. märklish.

i början av spelningen, eller innan de började var det väl, så visades en alldeles söt film… som en liten saga. det var nytt. och fint.

<3

Järnvägsspår.

6 Responses to “nyponbuskar”

  1. Jocke Says:

    Jag är fördomsfull mot fjortisar, men jag tror snarare att de svimmade för att Winnerbäck är ”ååååååååhh såååååå snygg!” än att de är klena… :P

  2. Tuss Says:

    men winnerbäck är inte åååh såå snygg, det har aldrig varit hans grej. även om han har himla fint hår. de svimmade för att de inte klarade spänningen att se sin idol live = klent!! ;)

  3. Robert Says:

    Hoppade han över Hugger i sten??

  4. Tuss Says:

    nej, han spelade faktiskt den! ensam med gitarren, om jag minns rätt. allsång du vet. första eller andra inropet.

  5. Andreas Says:

    Jag MÅSTE få se filmen!!


Kommentera

