all these things that I’ve done

5 december, 2009

hej världen. här sitter jag och är trött. helt sjukt sugen på mjölk dessutom. jag har druckit två glas och funderar på att hämta mer.

funderar också på om jag ska få huvudvärk snart. inte för att jag vill det men för att det känns så.

igår såg världen så här lovande ut:

vitt grejs på marken.

isen höll!

pingvinen var ängslig, ponnyn var mer chill.

ja. lite halvvintrigt i alla fall. men inte idag inte, ty nu regnar det igen.

jag tänker aldrig bo någon annanstans än i norrland, för tänk om det vore så här eländigt mesigt hela vintern? går ju int.

*

idag var jag till stan en sväng. det var juligt, fast tomtarna var gröna. varför det? kan man fråga sig. den upplysta skräphögen var borta, men statyn hade fått en stickad halsduk. de ger och de tar.

jag handlade en julklapp. jag har nu handlat två av många. sen handlade jag en penna, skosnören och en bh. sen ville expediten att jag skulle köpa matchande trosor för trehundra. hahaha. sa jag inte, men jag sa nej tack.

jag drack en jullatte som var ljuvlig. sen åt jag en sushi som var god. sen såg jag på julshow med en kvinnlig barbershopkör med min klasskamrat i. det var fint. basarna var mest fascinerande, förstår inte hur man kan sjunga så djuuupt. nu letade jag barbershop på spotify men det fanns bara manliga.

det blev bara dåliga bilder så jag valde en med fart i. sången ackompanjerades här av lite lindy hop.

jag vet inte vad jag ska göra ikväll heller. vet du?

*

A visste. det blev lite dricka, lite dansa. trevligt värre! trots att vi nästan var äldst på stället…  hmm.

5 Responses to “all these things that I’ve done”

  1. nela Says:

    jag vet i alla fall en som var äldre.. ett pucko som går under namnet chrille.. ;)

  2. Tuss Says:

    haha, ja… stackarn. alltså. vem går på krogen krogen två dagar i rad? det finns väl andra ställen för, eh, folk i hans ålder? :p

  3. Njorun Says:

    Tror kanske Oslo hade varit ett fint syden-alternativ för dig isf. Mål mil nedåt men fortfarande ordenligt väder, utan så mycket slask-mjäk :)


Kommentera

