white winter hymnal

11 december, 2009

det ligger ett supertunt lager snö på marken. det låg inte där i morse. nästa vecka ska det bli kallare ute. hopp finns!

såhär stämningsfullt* var det på skolan idag.

kids från någon gymnasieskola var det visst.

ikväll blire idolfinal, julklappsinslagning och glögg, tror jag bestämt.

imorgon först stan, sen julfest med massa lärarstudenter. blir livat. jag kommer nog vara *typ* äldst på stället, haha. måste klä mig juligt också. vet inte vad det innebär men jag får väl skaffa lite glitter och leka julgran eller nåt.

*varför säger man stämningsfullt? alltid är det väl någon sorts stämning där man är och inget i själva ordet säger att den är just mysig eller fin eller så. nej här får vi lägga in en protest tror jag bestämt. frågan är bara var? vem bestämmer över svenska språket? inte den där jäkla fredrik lindström iallafall. parkvall kanske? ja, hoppas!

/språknörd

Kommentera

