the awesome award

13 december, 2009

…har jag fått av nela, thank you darling!

jag ska nu berätta tio saker om mig själv. det ingår nämligen i utmärkelsen. (det här är nästan som brors adventskalender, fast tio på en gång = jag är värst, dårå.)

1. jag räknar bokstäver. i alla ord, alltid. man kan tro att detta tar mycket hjärnkapacitet i anspråk, men grejen är den att det för det mesta är omedvetet. jag tror att detta hör ihop med mina stavningsskills. vet man automatiskt hur många bokstäver ett ord har om man har sett det en gång förut, så är det svårt att stava fel…

2. jag kan inte göra en sak i taget utan måste göra flera saker hela tiden. det kan vara i kombinationer som tv/fika/läsa bloggar, tv/läsa, äta/plugga, laga mat/fixa håret, städa/tv/lyssna på musik… jag har lite adhd-tendenser helt enkelt. svårt att fokusera. just nu? tv/facebook/blogg.

3. jag har extremt dåligt minne. har börjat acceptera det på sistone och försöker att inte känna mig dålig för att jag inte kan föra diskussioner… eftersom jag inte minns sådana saker som är nödvändiga för att kunna argumentera för saker, dårå. kan ju inte jag rå för heller.

4. jag älskar att städa. här hemma, alltså. mest att dammsuga, jag gör det en till två gånger i veckan och blir lika glad varje gång jag inser att det är dags. jag bor ju litet, så det går fort och så blir det så fint! ibland lyxar jag till det med dammtorkning också. mmm.

5. jag vill ha barn. hela tiden.

6. jag har två hål i tänderna as we speak. jag har haft fyra hål totalt i mitt 25-åriga liv. dubblerat nyligen alltså, där har ni studentlivets konsekvenser i en liten ask.

7. jag bor i en osocial studentkorridor – och älskar det. jag hör människor utanför dörren (sällan, men det händer) men behöver inte prata med dem om jag inte vill. jag bor ensam av en anledning – jag vill vara ifred hemma. this is perfect.

8. det känns jobbigt att skriva ”jag” såhär många gånger i samma inlägg. fastän det här är min blogg, som handlar om mig. det säger nog någonting om mig, som jag dock inte tänker tänka på just nu.

9. jag har köpt hudvårdsprodukter för 3000 kr i år. fr.o.m. september, alltså. det är tur att jag inte lägger så mycket pengar på mitt hår nuförtiden…

10. att jag ska bli fritidspedagog är min första långsiktiga plan för framtiden sedan… ja, jag tror inte att jag har haft någon tidigare faktiskt. det känns bra, det här.

jag vill nu nominera följande: linda, hanna, kickan och sofie. jo, jag känner fler som är awesome, men de bloggar ju int! ^^

Kommentera

