beaucoup de neige

22 december, 2009

ja men vi fortsätter väl på franskatemat då, det är säkert hippt.

vi var ute idag, jag och min lilla smula. och hunden.

jag och snöhunden plumsade rumt i omkring fyrtiofem minuter. smulan plumsade runt i över en timme till efter det. ensam, i skymningen. galna unge.

det har alltså vräkt ner snö i två dygn nu, och det var inte direkt brist på snö innan det heller. det är så mycket snö att det droppar från skorstenen -> genom köksfläkten -> ner på spisen. ba, dropp  dropp när jag precis hade lagat färdigt middagen. crazy times.

idag har granen plockats in från förrådet, imorgon ska den dekoreras. det närmar sig.

5 Responses to “beaucoup de neige”

  1. Stina Says:

    Ha, oj vikken mysig bild på vovven!

  2. tommie Says:

    Söt voffe!
    Klap klap klap.

    Jag vill ha mer snö, det här duger inte!

    • Tuss Says:

      mmm, han är snelast. och vildast i djupsnö.

      jag har tillräckligt med snö nu, så du kan ta det som kommer framöver om du vill.

  3. Lingvistnörd2 Says:

    God Jul! Ett stundtals plågsamt varmt afrika hälsar! Kram


Kommentera

