I had a dream

6 januari, 2010

och den var otrevlig! Men ändå häftig. Jag fattade noll.

Såhär var det. Jag var i skolan. Skolan var belägen på ett torg i Umeå. Jag höll på att missa bussen och glömma böckerna och allt sånt först, men skitsamma. Jag var i skolan, och plötsligt körde en bil rätt in i klassrummet, som även var en bank (?!). Typ, rakt på mig, genom glasrutan. Sen backade den ut, men bara för att köra på mig en gång till sen. Vafan? Tänkte jag. Det var förresten bankrånare. Bara en, men de var tre som hade planerat kuppen. Oklart vad de var ute efter, men jag antar att det fanns pengar på skolbanken.

Sedan skulle jag få ”prata med någon” eftersom jag hade haft en traumatisk upplevelse. Jag blev liksom påkörd. I skolan. Ingen annan i klassen verkade ha problem med händelsen dock, trots att de var där. Nåja. Jag skrev en uppdatering på Twitter om vad som hade hänt (viktigt? yes). Sen gick jag till det som skulle vara en samtalsterapeut… Men som visade sig vara en grupp psykologstudenter och deras lärare. Läraren var samma gubbe som var min lärare och var dessutom en av bankrånarna. Dude! Jag fick inte säga ett knyst om bankrånet då ju, utan studenterna frågade ut mig om helt andra saker som jag inte hade lust att prata om. Till exempel så frågade en kille vad jag tyckte om att någon skulle riva 25  eller 26 hus i Göteborg. Wtf? Jag svarade något korkat och skämdes sedan för svaret.

Efter ytterligare några dumma frågor avbröt jag dem och sa att jag minsann hade en fråga. Jag frågade något om bankrånsattacken på mig eftersom jag ju ville diskutera denna. Då blev läraren/rånaren jättenervös och svettig och tystade ner mig med något diskret hot.

Så, jag gick därifrån. Utan att ha fått prata om mitt trauma och med insikten att ingen skulle åka fast för rånet.

End of story.

Som sagt; jag fattar noll.

Såhär ser jag ut när jag fattar noll.

2 Responses to “I had a dream”

  1. Roger Says:

    Haha, jag älskar såna där drömmar. Och det bästa är att i drömmen så kan man känna av att det är skevt, men på något sätt så känns det ändå som det make sense.

    • Tuss Says:

      Haha, ja. Och jag kände mig så himla orättvist behandlad! Först blev jag attackerad av en jäkla bil, sen fick jag inte ens bearbeta det! Glömde dock skriva att jag twittrade om det i drömmen… Heh. Det hade jag iofs gjort IRL också.


Kommentera

