this too shall pass

22 januari, 2010

Jag är ledig varannan dag den här veckan. Det gör märkliga saker med min rytm. Börjar på eftermiddagarna dock så det går an. Eller jag gjorde det igår och jag gör det imorgon… Jag minns inte i måndags. Kanske var jag ledig? Ganska troligt. Var till stan en sväng efter att ha suttit på bibblo en stund, så var det ja. Köpte en jacka. Köpte fiskar! Nu kom minnet tillbaks. Jag hade hunnit glömma fiskarna eftersom en viss reptil åt upp dem inom en timme efter att jag hade presenterat dem för varandra. Såhär såg det ut:

Det var måndagen det. I onsdags (igår?) började den andra terminen på riktigt. Kursen heter Barns tal-, skriv- och läsinlärning 1. Mycket barnböcker och sagoberättande, verkar det som. Språk + barn = happy Tuss!

I övrigt svajigt, men hursomhelst.

På min promenad idag såg jag en traktor som plogade en is. Bredvid isen fanns en ismaskin som skulle spola isen sen. På isen fanns också en skridskoåkare. Jag har markerat det väsentliga på bilden eftersom den suger. That’s right, jag skrev suger.

Hursomhelst, när jag såg dem så ville jag också åka! Och så blev jag sådär åååh. Dumt att mina skridskor är i fel stad. I februari ska jag åka skridskor, så är det bara.

Snygg hållning? You bet.

8 Responses to “this too shall pass”

  1. Roger Says:

    Men Tuss,
    vad gör taggarna ålidhem och fritidspedagog där? De var ju inte med!

    Jag ser att du har de fina piggskridskorna på dig, fast det ser inte ut som om du har så bra balans. Hur går det egentligen? ;-)

    • Tuss Says:

      Jag bor (och promenerar) på Ålidhem, that’s why. Och fritidspedagog är min utbildning, duh? ;)

      Det går fint! Hörruduru, jag ska utmana dig en vacker dag.

      • Roger Says:

        Ja jo, men då kan man ju tagga allt som man har i sitt liv. Typ ens dejtars namn, sin favoritmat osv, osv. Doesn’t make sense.

        Hahaha, det förstår du väl att jag måste anta en sån. Fast inte massa hopp och grejer för det är fusk, för jag har inga såna piggar.

        • Tuss Says:

          Haha. Erkänn att du ville bli taggad du med, det är därför.
          (Det är en bild på Ålidhem! Jag skriver om skolan! Goddamnit.)

          Okej inga hopp, bara lite snurr och ramlande?

          • Roger Says:

            Äsch… inte då. Jag är inte en sån som blir taggad. Jag ÄR hela inlägg i så fall.

            Nej, vi ska åka fort, fort och slå på gummibitar med klubbor av trä.

          • Tuss Says:

            Dream on!

            Men… Det låter ju helt idiotiskt. Är du säker på att det är tillåtet med sånt?

          • Roger Says:

            Mmm, man ska aldrig glömma bort att drömma.

            Jaaa, eller nej, men vi struntar väl i samhällets regler?

            Förresten, kan du inte göra kommentarskolumnerna lite smalare, det är svårt att hänga med i de jättelånga raderna som det är nu.

          • Tuss Says:

            Haha. Ja det här ser ju normalt ut. Man kanske inte ska chatta här då? ;)


Kommentera

