lördagen

23 januari, 2010

Jag har varit och shoppat nu igen. (Jag har helt enkelt inget bättre för mig.) Som ett resultat av detta simmar just nu sex glada guldbarber omkring i akvariet, ovetandes om sitt kommande öde: att möta Edgar. Jag hoppas att han har lite svårare att fånga dessa. De verkar i alla fall väldigt snabba.

Det hände galna saker på stan hela tiden, ty det är nollning och nollor kan man tvinga att göra lite vad som helst. T ex posera i skyltfönster eller ropa hejaramsor inne på Clas Ohlson. Sånt.

Jag åt en sojakorv med bröd. Det var en fantastisk upplevelse. Det har nämligen inte funnits på stan förut, så jag har varit en bitter vegetarian. Nu: lite mindre bitter.

Eh, just ja. Hela anledningen till att jag ville blogga ikväll var att jag ville tipsa om en fantastiskt rolig blogg jag ramlat över. Sleep talkin’ man skrivs av en kvinna vars  man talar ofta och mycket i sömnen. Han säger saker som är helt out of character för honom och frun antecknar flitigt (love her!). Hon har dessutom börjat lägga in ljudklipp i bloggen där vi får höra honom in action.

Några favoritcitat ur bloggen:

”I’m baking pillows. Burn them slowly, keeps them fluffy! Mmmmmm, pillows.”

”You’re pretty. pretty pretty pretty pretty pretty…. [long pause] Now fuck off and be pretty somewhere else. I’m bored.”

”I haven’t put on weight. Your eyes are fat.”

”Vegetarians will be the first to go. That’s my plan. Vegans haven’t got a hope. ‘I eat air, I’m so healthy…’ Bollocks!”

”I can’t control the kittens. Too many whiskers! Too many whiskers!”

”Look out! Marshmallows!”

”Cornflakes!”

Jag kan fortsätta hur länge som helst, men ni kan ju läsa i bloggen istället. For the lulz!

4 Responses to “lördagen”

  1. Roger Says:

    Hahaha, jag läste hela bloggen. Den var rolig!

  2. Malin Says:

    Åhå, finns det på stan nu också :) Gott? Och vart finns det?


Kommentera

