Snö

27 januari, 2010

Kort och koncist.

(Lyssna på Laleh.)

Jag gick till universitetsbiblioteket för att kopiera två kapitel ur en bok om läsundervisning. Det var eventuellt dumt, ty jag höll inte på att ta mig hem sen, det tänkte minsann snön se till. Handgripligen! Ont gjorde den.

(Det är snöstorm idag.)

På uni satt jag i en lila stol en stund. Jag blir tydligen fascinerad när möbler matchar mig.

För övrigt så tokgillar jag linnet jag köpte på Monki!

Jag både tokgillar och ogillar kursen jag läser nu. Språkteori och lingvistiktermer = jättebra javisst, men kursen har också en total fokus på förskolebarn just nu. Ska jag blir förskollärare? Inte riktigt va? Jag blir så omotiverad av att plugga något som inte rör mig egentligen. Sådan verkar större delen av utbildningen vara.

Men jag kan iaf göra fina anteckningar.

Fina ord

One Response to “Snö”

  1. Roger Says:

    Mycket som du tokgillade.

    DU är en tok!


Kommentera

