på en torsdag

29 januari, 2010

(på en onsdag är det mest lästa inlägget i bloggen, ty där finns det en bild på ballonger. Tydligen jättefascinerande.)

Yesterday was fun! Det var då det var torsdag, dårå.

Sinnessjukt kallt var det. Massor med ny snö efter snöstormen också. Det här är första tunneln längs vägen till skolan. (Och snön.)

På skolan hade vi workshop om språkstimulerande förskolemiljöer. Såhär såg det ut när min grupp ritade vår vision.

Vi tänker ordlappar med namn på allt och ord på golven i alla rum och många böcker i barnens höjd och kreativa hörnor osv. För att ord och språk och berättelser ska finnas överallt i vardagen. Typisch.

Sen hade jag och Kickan lite torsdagsfest. Jag hade vin och snyggkjolen från The Store och snygglinne från Monki och vi ägde Krogen Krogen med vår blotta närvaro och sådär. Det var mycket bra!

Sen gick jag och klackarna hem och frösnästanihjäl och drack  juice och pratade i telefon* i en hel evighet, också mycket bra sak minsann.

Typ så. Idag mår jag ypperligt.

* givetvis pratade jag inte i telefon egentligen, I never do. Skype däremot, det går an!

2 Responses to “på en torsdag”

  1. Roger Says:

    Gah, det syns ju på bilden att de där drinkarna är felblandade. Usch! Off with their heads!

    • Tuss Says:

      Alltså, gott var det ju inte nej, men att det t o m syns?! Haha. Han såg faktiskt väldigt konfunderad ut när vi beställde, tror han gick och kollade vad de skulle innehålla också… Oh well, det var alkohol i och det tackar vi för.


Kommentera

