[skʔawŋ]

6 februari, 2010

(eller skxawng) betyder idiot på na’vi-språket. Så då vet ni. Googlar man så finner man långa ordlistor på språket samt en del grammatiska iakttagelser. Hittepå är så spännande ibland!

Jag har sett Avatar igen, nu med ytterligare en dimension. 3D tillförde dock inte så mycket. Det var väl tjusigt, men filmen var ändå bättre första gången jag såg den. Det är väl så.

Krigsmålade Ney’tiri tillhör Na’vi.

Sedan jag kom hem har jag förutom att googla avatar och na’vi kollat runt på Youtube i jakt efter klipp från filmen. Jag hittade dock något ännu roligare.

En guide till att sminka sig som Na’vi! Helt oseriös och sååå bra. Oseriös säger jag eftersom det finns flera sminkbegåvade tjejer på Youtube som faktiskt ansträngt sig för att göra det snyggt. This woman did not, men hon är lätt bäst ändå.

2 Responses to “[skʔawŋ]”

  1. Roger Says:

    Hahahaha, bästa videon på länge. Du vet allt vad jag gillar. Nu ska jag också googla Camerons hittepåspråk. Så jag kan hålla jämna steg med dig.


Kommentera

