Tusen dagar härifrån

7 februari, 2010

Jag skulle kunna ha Jakob Hellman-citat som rubrik resten av året utan problem. Han har skrivit mycket fint, den mannen. Det kanske får bli mitt nya tema. Jakob Hellman-bloggaren ska de kalla mig och häpna och viska och peka.

Eller nä. Det kolliderar ju faktiskt med min plan att bli honsombloggarommuggar.

Idag är dagen då jag älskar att bo just här i mitt lilla hörn av Norrland. Umeå har varit fantastiskt idag. Jag promenerade min 4000 steg korta vända i solen och mötte ovanligt många på vägen. Några med skidor, många med hundar. Och så jag, med iPoden och mobilkameran.

Här är vägen.

Ibland önskar jag att jag hade en riktig kamera. Tills vidare nöjer jag mig med mobilen, som i alla fall fungerar någorlunda när saker är stilla eller i dagsljus…

5 Responses to “Tusen dagar härifrån”

  1. Sjumilakliv Says:

    Om du där det första fotot togs hade vänt dig om och tittat upp mot lägenheten på översta våningen längst ut till vänster mot gaveln, så hade du sett min gamla lägenhet. Usch vad nostalgiskt det blev nu… saknar Umeå massor.

    • Tuss Says:

      Oj, bodde du där? Vilket sammanträffande! Stipendiegränd, yes?
      Men Umeå är ju väldigt vintrigt väldigt länge. Det kan du ju tänka på och kanske sakna lite mindre.

  2. samjonsson Says:

    Ja, även Umeå verkar ju helt okej. ”Som Karlstad, fast ‘norrare'”, skulle en ny slogan kunna vara. Eller nåt.

  3. Kickan Says:

    Jag tänker mig det som en sorts terapi; om jag och:ar jättemycket osv så kanske jag blir botad mot det ?! Tanken är bra, men jag tror inte det kommer funka dock! :p


Kommentera

