DU kan vara kvinnodag

8 mars, 2010

Äsch. Orka.

Ja, du borde klicka.

Idén om en mansdag också, den tror jag på. Antingen en jämställdhetsdag för alla människor, eller en dag för vardera könet. Här skriver Ditte Hammar om vad som fattas männen.

Här skriver Maria Tjernström om varför du inte, som bl. a. Moderaterna gjort, ska gratulera kvinnorna i din närhet idag.

Och här är Sjumilaklivs bloggstafett med länkar till mycket klokskaper.

Själv har jag roat mig med att promenera i regn/sol/vind (aprilväder, really?) för att se en spelning på uni. Fortsättningsvis ska jag plugga och packa. Som vanligt, med andra ord.

2 Responses to “DU kan vara kvinnodag”

  1. Jocke Says:

    Haha, kan inte låta bli att gapskratta rakt ut när jag såg Moderaternas tvitter, ibland är de verkligen helt ute och cyklar.

    • Tuss Says:

      Ja, och värre blev det när de skulle försvara sin gratulation. Mupp som twittrar åt dem, helt klart…


Kommentera

