90-tal x 7

12 april, 2010

Sjumilakliv publicerar en ny sjupunkterslista varje söndag. Igår var temat 90-talslåtar vilket kändes roligt så jag hakar på. För om det var något jag gjorde under 90-talet, förutom att fylla 6-15 år, så var det att lyssna på musik. Mycket musik. Dålig musik. On that note, här är sju låtar som definierar mitt 90-tal.

1. Alanis Morissette –  Ironic

För att den är 90-talet. Visades ofta på MTV på den tiden då de faktiskt visade musikvideor.

2. Hanson – Where’s the love

Såklart. Jag var ju alldeles jätteförtjust i de långhåriga pojkarna, speciellt mellanbrorsan som var i min ålder.

3. Pandora – One of us

Jag minns bara att jag lyssnade jätteofta på den under en period, antagligen fanns den på ett Mr Music-kassettband jag hade. Loved it. Mimade antagligen till den ett hundratal gånger också.

4. Brainpool – Bandstarter

Fortfarande awesome! Gillar särskilt basgången.

5. Roxette – How do you do

Under några år under låg- och mellanstadiet hade jag en kompis som älskade Roxette. Hon lärde därför mig deras låtar så att vi kunde sjunga dem tillsammans. Varje rast under en period, gissningsvis i tvåan eller så, gungade vi. Medan vi gjorde det så sjöng vi jättehögt över hela skolgården så att alla tvingades höra på. Varför? Fråga inte mig. Vi bara gungade. Och sjöng.

6. Niklas Strömstedt – En väg till mitt hjärta

Eller vilken låt som helst från Om (utom just de som finns på Spotify). Hade på kassettband såklart, lyssnade säkert sönder det alldeles.

7. OMD – Walking on the milky way

Ni hör ju. Nostalgi på hög nivå. Mellanstadiedisko!

Så var det med det. Nu ska jag gå och skämmas lite.

Är det nån som vill ha Spotify förresten? Har några invites som ligger och skräpar. Det man får då är alltså gratisversionen med reklam i. Yes box.

9 Responses to “90-tal x 7”

  1. Josefin Says:

    Jag skulle gärna vilja ha en invite till Spotify :)

    Tack

  2. Josefin Says:

    Tack

  3. Roger Says:

    OMG, OMD på mellanstadiet! Jösses!

  4. Toas Says:

    Skulle bli väldigt glad för en spotify invite

    Tack så mycket

  5. Rebecca Says:

    Tjena! läste om dina inviter till spotify som låg å skräpade… skicka gärna en till mig =) vore himla snällt!


Kommentera

