Vidgat språkbegrepp

10 maj, 2010

Ny kurs började förra veckan, det nämnde jag nog. Idag har vi haft den första av fyra workshops. Vi ska ha musik, bild, slöjd och dans/rörelse och idag var det dans som var grejen. Yay! tänkte jag inte när jag vaknade i morse. Jag var dödstrött, och vadå dansa? Låter det som något jag vill ägna mig åt? Visste inte ens vad det skulle innebära idag. Men det visade sig ju, som det brukar göra.

Vi lekte. Gestaltade en berättelse på många olika sätt genom att bland annat leka fåglar, skutta glatt, dansa ord, göra rörelsekartor och följa dem, gestalta en älv med hjälp av tygstycken och annat trevligt. Så som man gör på universitetet alltmest.

Nu i afton har jag och Kickan haft egen slöjdworkshop här hemma.

Skålar ska detta bli.

En chipsskål, givetvis.

Nybakat. (100 grader i några minuter)

Så har två nya skålar kommit till världen. Den lilla är eventuellt mer av ett ljusfat… Blev lite konstig form på den.

Nu är jag trött i all min kropp.

3 Responses to “Vidgat språkbegrepp”

  1. L I L I J A Says:

    Fan, vad coola de blev!

    • Tuss Says:

      Visst blev de! Det är en bra gåbortpresent har jag bestämt. Skålar behöver väl alla. :)

  2. anna Says:

    men vad häftigt!


Kommentera

