19 minuter

2 juni, 2010

”På nitton minuter hinner man klippa gräsmattan, färga håret, se en period i en hockeymatch. På nitton minuter kan man baka scones eller få en tand lagad hos tandläkaren, man kan vika tvätten för en familj på fem personer.

Nitton minuter tog det för Tennessee Titans att få utsålt till slutspelen. Det är programtiden för en pratshow minus reklaminslagen. Det är så lång tid det tar att köra mellan Vermonts delstatsgräns och staden Sterling i New Hampshire.

På nitton minuter kan man beställa en pizza och få den hemkörd. Man kan läsa en saga för ett barn eller få oljan bytt i bilen. Man kan promenera en och en halv kilometer. Man kan lägga upp en kjol.
På nitton minuter kan man stoppa världen eller bara hoppa av den.

På nitton minuter kan man hämnas.”

Jag läste ut den häromdagen. Saknar den mycket, det var fin läsning. Har på grund av denna saknad letat och funnit fler böcker av Jodi Picoult på svenska. Hittar jag dem dessutom på ett bibliotek i min närhet blir det sommarläsning, helt klart.

2 Responses to “19 minuter”

  1. Cecilia Says:

    Mycket bra bok… jag gav den rätt bra betyg på pocketblogg: http://www.pocketblogg.se/2009/05/jodi-picoult-19-minuter/

    • Tuss Says:

      Vad kul, det hade jag missat! Jag tycker om boken så himla mycket. Vill läsa den lääängre, men den är slut.


Kommentera

