@ stadsbiblioteket

8 juni, 2010

Jag hittar ju som ni vet på saker att göra för att inte bli knäpp. Dagens projekt var bibliotekshäng med mig själv och lån av lite nya böcker. Jag tog Skrutt (cykeln, duh) och begav mig vid tretiden (ja, mycket senare än planerat men äh).

Väl där så kom jag på att Umeås stadsbibliotek inte är så himla mysigt. Men då kan man ju fokusera på böckerna istället tänker du. Ja det kan man.

Jag drack (medhavt) kaffe, åt nötter (med choklad runtom) och läste några kapitel ur Spegeln i spegeln av Michael Ende. Så gick några timmar och det var ju hela poängen. Yay! Lånade ovan nämnda bok samt Den tionde kretsen av Jodi Picoult.

Nu känner jag mig nödgad att förklara att jag gjorde annat än läste under de timmar som jag var där, för annars låter ‘några kapitel’ lite knapert. Jag kollade faktiskt twitter stup i kvarten samt läste lite poesi. Och med poesi menar jag Bob Hansson. Så.

Imorgon ska jag ägna mig åt tre favoritsysslor på en och samma dag: tvättning, städning samt bakning. <3 Synd bara att jag vänt på dygnet så pass mycket att tvättiden kl 10 känns tidig. Konstigheter.

6 Responses to “@ stadsbiblioteket”

  1. Christer Says:

    Bob Hansson är en riktigt skön typ. Men jag har mest hört honom då och då, inte läst. Han är lite som Slas när jag tänker efter. Undrar varför du tror du riskerar bli knäpp.

    • Tuss Says:

      Jag har sett Bob läsa en gång i lilla Skellefteå, det var mycket fint. Det var i gymnasiet, så kanske -02.
      Jag blir knäpp av att vara ledig utan planer… Knäpp som i deppig. Orkar inte det, och måste planera och strukturera för att slippa.

      • Christer Says:

        Du kanske behöver ett litet föreningsuppdrag nånstans som fyller ut din fritid, gör att du har några tider då och då att passa. Känna att du – förstå mig rätt – behövs.

        • Tuss Says:

          Ja, jag skulle faktiskt behöva något slags åtagande. Allmän folkskygghet hindrar mig dock rätt bra från sånt…

  2. Christer Says:

    Du pratade ju om att du ville ha en hund för några månader sen. Jag föreslog att du kunde ta på dig att ‘låna’ en hund av någon granne eller pensionär då och då för att komma ut lite – och just för att ha ett åtagande…Kanske du kan hjälpa till på ett hunddagis eller något annat ställe som sysslar med djur – hem för hemlösa katter, eller liknande. För du tycker ju om djur, eller hur?

    • Tuss Says:

      Jag tycker om djur, ja. Till nästa sommar borde jag nog ordna någon sådan regelbundenhet, det känns tyvärr som att det är lite för sent för i år. Både för att jag redan mår som jag gör, och för att jag ska till Skellefteå om mindre än en vecka. Antagligen måste jag stanna där sen, pga pengabrist…


Kommentera

