Joie au monde

18 december, 2010

Det snöar som aldrig förr. Slutar kanske aldrig. Eller snart. Jag och smulan gick upp på taket och lekte.
Smulan klättrar
Jag gjorde en ängel.
Vissa av oss hoppade från taket, andra inte.
Sen gjorde smulan en egen ängel.
Smulängel
På min facebook och twitter finns en åttasekundersfilm om min ängel.

Paus har gjort en snöängellåt som inte går att se här men där.

Efter lekandet och änglandet  så skottade jag en massa snö, drack lite kaffe, skottade mer och dog sen trötthetsdöden. Sen badade jag. Nu: skinande ren!

2 Responses to “Joie au monde”

  1. Niclas Fasth Says:

    Så ska det se ut! Approve!
    Jobbigt att vara så liten som den däringa Smulan verkar vara, om det innebär att man försvinner i snön så där.

    • Tuss Says:

      Jag vet, vi säger åt henne att bli stor nån gång så vi slipper tappa bort henne jämt men lyssnar hon? Njä. Hon har väl snö i öronen iofs.


Kommentera

