A whiter shade of pale

8 juli, 2011

Älskar detta inlägg!

Jag känner mig som ett litet emo när jag konsekvent vägrar att vara ute sommartid utan att ha kladdat in mig i något med spf >20. Emo i andras ögon, alltså. För normen är att vilja vara brun och ”fräsch”. Eh, låt mig slippa. Jag är blek och fabulous, people.

Bäst: ”Men oj, börjar folk, har du suttit inne hela sommaren, detta gärna följt av ett hö hö hö och en busig knuff på armen. Nej, svarar jag, jag har varit ute en hel del,tackar som frågar, men jag har inte legat och pressat i solen vid första solglimt eftersom det vare sig intresserar mig eller är bra för min hud som vid sådana tillfällen reagerar med en ilsket röd solbränna (som sedan övergår till den vanliga blekare än blekaste färgen på den blåvita skalan). Så för mig gäller hög SPF för att skydda mig och ducka undan malignt melanom så bra jag bara kan.

Jag får dessutom soleksem på armarna om jag solar. Det kliar asmycket.

Så är det. Det är okej om du vill sola, gör du det så låter jag bli, k?

P.S. Jag har mage att klaga på värmen, dessutom! ;) D.S.

Kommentera

