Mental hälsa eller 200 spänn?

31 augusti, 2011

Jag har varit på uni idag. Inte för att gå på föreläsning eller fika eller något annat normalt. Nej, jag har deltagit i en studie i perception som tog två timmar och var … well, asjobbig! Jag gjorde det för att jag är förfärligt snäll och, framför allt, förfärligt fattig i en vecka till. 200 kr = jag får äta annat än gröt ibland. Och handla choklad. Choklad är viktigast. Chocolate is my boyfriend. Typ.

Ska inte gå in i detalj på vad jag gjorde men jag har stirrat intensivt på denna monitor och därigenom skaffat mig en rätt så oangenäm huvudvärk. Varje block tog 15-25 minuter. Utan cola och choklad hade jag ej överlevt.

En bra grej: dessa fina skapelser som satt på dörren. Jag borde lära mig att skapa sådana. Hur svårt kan det vara? En annan bra grej: snygg man som gjorde studien. Ehehe. Well.

Annan bra grej i allmänhet: mitt nya jobb! Jag är tillbaka som lokalvårdare hos NMV, denna gång städar jag på IKSU här i Umeå (fem minuter hemifrån). Kommer att jobba 12 helgtimmar i månaden 12 helgtimmar varannan helg + extra under veckorna om det behövs. Pengar liksom! Mycket användbart.

Jobbpaus får man ibland.

Sådant är läget. Nu dock: dö i soffan en stund till -> äta middag -> träffa J!

4 Responses to “Mental hälsa eller 200 spänn?”

  1. Sara Says:

    Sånda där vikta fågelmojar kan man lära sig göra genom ett kit man köper på Sandbergs pappershandel (ett tips i allmänhet btw). Känner igen pappret från när min syster var insnöad i just sånt där.

  2. smuulan Says:

    hah! Jo jag såg det…har räknat ut att dom kommer upp 9 timmar före dom ska komma upp…

  3. smuulan Says:

    Jag svarar på din trumvirvel kommentar.. Tidsinställda är bra, om man ska bort eller så..:p


Kommentera

