Blod, svett, damm …

30 maj, 2012

… och pollen i sinnessjuka mängder kan få sammanfatta gårdagens aktivitet, Blodomloppet. Denna kvinna är nämligen, sina tjugoåtta år till trots, dum nog att gå/jogga fem kilometer mitt i den värsta björkpollensäsongen Umeå har skådat. Vägen var dessutom extremt dammig och mitt knä gjorde ont halva vägen. HEJA MIG. Jag är dock nöjd (lunkade de fem kilometrarna på fyrtioåtta minuter, det är lång tid att ha andningssvårigheter det) med att ha gjort det. Mitt knä gör inte mer ont idag än någon annan dag. Den enda värk jag har är en obestämbar träningsvärk i ryggen. Mina lungor håller på att återhämta sig även om jag fortfarande hostar ibland och då får en påtaglig jordsmak i munnen. Mest av allt är jag så himla glad över att jag inte är förkyld idag. HEJA MIG.

One Response to “Blod, svett, damm …”

  1. icebear Says:

    Yes , heja dig


Kommentera

